Emma-Sofie

Hej, jag tänkte skriva lite om mig.
Mitt namn är Emma-Sofie och jag är 14 år.  Tillsammans med min syster så delar vi på en foderhäst som heter
Goda. 


Min historia
Jag har ridit sen jag var 9 år, min första ridskola var en liten 4H gård i  Uppsala. Där hade dem shettisar och små russ. Efter 1 år så växte jag ifrån hästarna så jag började på en annan ridskola som hette Slavsta gård. Jag trivdes inte på Slavsta så jag bytte till Uppsala Ponnyklubb efter ett år. Efter att ha ridit i 1½ år så började jag rida privat på ett stuteri i Östervåla. De födde upp gotlandsruss som de sedan sålde. När vi hade ridit där någon månad så kom det en gammal misshandlad ponny vid namn Pysen. Jag fastnade för honom på en gång, men tyvärr så fick jag bara lite över ett år med honom innan han gick bort. Jag slutade på stuteriet och började rida i min ridlärares stall på en häst som hette Victor. Han var en kraftig svart nordsvensk på 150 cm. Vi passade aldrig riktigt ihop, men jag red han mest för att få rida annat än på ridskolan. Han var väldigt tung och trög, men kunde få fnatt ibland.
Jag slutade att rida honom när jag fick Goda för 4 månader sen. Vi provred på grällsta lite för skojjs skull, alla hästarna vi provred var så dåliga så vi trodde att de skämtade. Men vi fastnade för Goda så vi åkte och hämtade henne några dagar senare.

Pysen
Gotlandsruss
född 1984
126 cm
Brun


Victor
Nordsvensk
född 1992
150 cm
svart



Goda
Polsk import
född 2000
144 cm
svart



sdf

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0